15.4. Přijímací řízení na střední školy
15.4. Pedagogická rada (15.30)
16.4. , 17.4. Přijímací řízení -víceletá gamnázia
16.4. Třídní schůzky (15.30-ŠVP, 16.00-I.st.,16.30-IIst.)
17.4. McDonaldś cup - kopaná 1.-3., fotbalový stadion (7.30)
18.4. IPS-8.A (8.00-10.00)
Vzdělávání během uzavření školy - praktické rady
1/ Jak elektronicky komunikujeme:
2/ První zkušenosti s připojením žáků, společným prostředím a frekvencí komunikace
- Připojení přes E-ŽK funguje všem žákům, učitelům a rodičům, pokud by jej však používali opravdu všichni najednou, server by to rozhodně neutáhl. Domluvili jsme se tedy v novém režimu domácího vzdělávání na připojování pouze žáků 1.-3. ročníků, rodičů a tam, kde to jinak nejde.
- Žáci 4.-9. ročníků se připojují do cloudu MS Office 365 (Outlook=pošta, Teams=úložiště prací, chat, videokonference). Tento ICT gigant má však zatím po celém světě problémy zvládnout novou situaci práce home office. Jde to velmi pomalu a někdy práci ani nelze načíst. Věřím, že se Microsoft brzy zmátoří a v tomto novém období ukáže, že to umí. Zatím hlavně ať odchází e-maily se zadáním a zpět s vypracováním.
- Vzájemná komunikace, je dnes na rozhodnutí rodičů. Pedagogové mají jasný úkol. V mezích možností, které nám současná situace dává, pracovat s žáky elektronicky. Jinak to prostě nejde. Pokud si rodič nebude tuto formu přát, může využít nabízených možností TV, či dalších vzdělávacích portálů (dnes jich je, díky aktuální situaci, velké množství, a po dobu krizových opatření i bezplatných).
- Četnost a frekvence práce je hodně individuální. Někteří žáci se v tomto typu práce najdou a pro druhé to může představovat značné problémy (ale v tom jsme na tom asi stejně). I pro učitele je tato forma práce časově velmi náročná (zejména, když se kolečko stále točí a nic...). Každopádně bychom měli být rozumní a práci rovnoměrně rozdělit (ideálně v pravidelný čas). Stanovit ideální čas strávený u školní práce na PC moc nejde. Každému práce, i když se jeví jako jednoduchá, může trvat různě dlouhou dobu. To je normální. Ale zkusím střelit. Dvě hodiny denně? Je to jen na rodičích. Pětky nikomu zatím určitě nehrozí :-D
- A ještě jednu poznámku. Role rodičů by měla být ve školní E-výuce, co nejmenší. Samozřejmě, zejména ti nejmladší, prostě pomoc potřebují. I s přihlášením. Od 3.ročníku je, půjde-li to, osamostatňujte. Na druhém stupni to již musí zvládat více méně sami. Bude-li rodič, pokud mu to čas a síly dovolí, nápomocen, je to skvělé. Ale to platilo vždy i u běžného typu výuky.
18.3.2020 -VP-
3/ Elektronické učebnice (viz obr. výše)
Nejlepší systém využívání elektronických učebnic, kterých přibývá jak žížal po dešti a jsou po dobu koronakrize nabízeny zdarma, je formou odkazů jednotlivých pedagogů, v rámci připravovaných materiálů distančního vzdělávání. Elektronické učebnice jsou také príma pro žáky, kteří rychleji zvládnou školní práci a rádi si svůj obzor ještě rozšíří. Některé vám zde uvedeme:
a, Nakladatelství FRAUS má zdarma portál Škola s nadhledem a je ideální i pro domácí procvičování. V odkazech jsou návody k instalaci a výběru učebnic uvedených nakladatelství. Pro zpřístupnění školní multilicence Flexibooks pro aktuální školní rok stačí vybrané licence vložit do košíku v e-shopu Flexibooks, zadat kód UCENIDOMA1 (pro 1. stupeň ZŠ), UCENIDOMA2 (pro 2. stupeň ZŠ), UCENIDOMAKART (pro atlasy Kartografie PRAHA) a dokončit objednávku.
b, Učebnice on line od nakladatelství Nová škola najdete i s návodem na - https://ucebnice.online/
c, Česká televize nově připravila elektronický prostor na https://edu.ceskatelevize.cz/